|K-RECENZE| Healer

22. června 2015 v 15:46 | H.

Tajemný kurýr 21. století, reportérka online novin, která se stará jen o své vlastní zájmy, a populární reportér zoufající nad pravdou a realitou. Když se tito tři lidé setkají, začíná vášnivá romantika a odhalují se světu pravdy o minulosti a přítomnosti.

Toto drama zobrazuje mladé lidi a jejich vývoj až po skutečné reportéry. (dorama.akihabara.cz)

Je to už chvíli, co jsem netrpělivě čekala na nový díl pokračování právě tohoto příběhu. Taky aby ne. Už jenom hlavní hrdina je pořádný magnet na divačky, no ne? Ale i tak, dívat se můžou i osoby mužského pohlaví - a ne jen proto, aby obdivovali ženské obsazení. Ačkoliv mě samotnou na první pohled dílko nezaujalo, nakonec jsem se nemohla dočkat dalších epizod. No, občas je lepší si seriál pustit a pokud vás nezaujme ani poté, jednoduše ho na věky věků s klidem v srdci, že na to se vážně dívat nemusíte, smazat z paměti svého počítače. V případě tohohle kvalitního kousku se to ale často asi nestává...

Takže, koho tu máme? Je tu jedna rozdrbaná postarší "ahjumma" se schoptostmi fakt dobrýho hackera plus s elektronickým vybavením za kurňa hodně peněz (asi ve volném čase vykrádá obchody s cukrátky a naivním roztomilým dětičkám je prodává za trojnásobek běžné ceny), chlapík úchylný na černé oblečení, jenž se často až nápadně nenápadně plíží po hlavním městě přeplněném lidmi (mimochodem, navíc si chce koupit vlastní neobývaný ostrov, no, taky proč ne, že jo, kdo by nechtěl mít vlastní ostrov), pak je tu jeden reportér, který si moc rád probijí cestu skrz pravidla, jež při tom samozřejmě poruší - i přesto mu v tom ale fandíte, jelikož to dělá pro správnou věc (!), máme tu i jednu hlavní hrdinku, která na to, že je z asijského seriálu není ani tak šílená a naivní, jak se v mnohých případech očekává, po ní tu máme třeba pár namakaých chlápků, kteří ovládají snad každé bojové umění hodící se v danou chvilku nebo nám v tomhle fiktivní světě kráčí i jakýsi starší muž, který by si měl už dát pauzu a přestat páchat takové kousky, protože i padouch se někdy musí dát na odpočinek (kolik by asi měl důchod?).

Mimo ně je tu i hóódně jiných postav. Nebudeme si nic nálhávat - na začátku budeme chápet velký nic. Postupem času se podíváme do minulosti, přičemž kousíček po kousíčku začneme příběh chápat (možná nakonci budete i udiveni, že víte, kdo je kdo, proč co, kdo dělá a podobně).

Mojí nejoblíbenější postavou byla definitivně ona rozdrbaná ahjumma, kterou velkou část seriálu budeme oslovovat Min-Ja (Min Ja, mezera nebo pomlka, nezájem :D) - neboť neznáme její skutečné jméno. Neznáme ani její bydliště. Oproti healerovi a většině postav máme ale aspoň to (ne)štěstí, že víme, jak vypadá. Je to taková obyčejná postarší žena. Obyčejná v tom, že jí, pije, mluví, žije a dýchá. A pravděpodobně používá toaletu, jen se ona scéna příliškrát neobjevila na televizních obrazovkách. Možná i pro nenormální způsob vykonávání téhle potřeby. Já teda nevím, u téhle sympatické ženy bych byla ochotná věřit i tomu, že používá jakýsi robo-záchod budoucnosti. Možná se mi ta představa líbí víc než nudný bílý záchod dnešní doby. Dobře, zase tak zvláštní nebyla. Ale kdo má takové hackerské schopnosti? Ještě k tomu v takovém věku? Abychom si rozuměli - skoro celý seriál ji vidíme jen v jejím skromném příbytku obklopenou počítači, sluchátky, mobily a všelijakou elektronikou. Není pro ni nic neobvyklého či těžkého hacknout metro. Taky, proč by ne, že? Na chvíli ho zastaví, pak zase rozjede, cestujícím se nic nestane... No, co vám budu povídat, je to postava, kterou jsem si vážně oblíbila. Právě ona je parťačkou (nebo jak ji nazvat) Healera, teds, Léčitele, chcete-li. Nejvíc mě dostala, když začala zpívat píseň "I am The Best" od 2NE1. Kim Mi-Kyeong se své role zase nezhostila jinak než naprosto úžasně! Můžeme ji znát z hodně různých doramat, takže jestli je vám povědomá, není to jen podobnost s jinou korejskou hereckou osobností. Asi je těžší najít seriál, kde nehrála než ten, kde hrála (všichni víme, že si dělám srandu, nezkoušejte to porovnávat :D).

Další postavou je jedna z postav hlavních. Upřesnila bych, že hlavní mužská postava, aby si nějací vtipálci nemohli smlsnout na své večeři. Ačkoliv myslím, že z animace, kterou jsem vybrala je jasně poznat pohlaví (hehe, já musela vybrat tuhle). Takže, tady přichází náš úchylák na černé oblečení! Minimálně jeho healerovské já je tedy řádně posedlé černou. Rádoby Soulem plížící se černá skvrna připomíná spíše amaterského úchyla. Nenápadné to teda není ani trochu. Často nezapomene doplnit svůj černý outfit i slunečními brýlemi. A ne ledajakými, však uvidíte. Nebo už jste viděli? Jeho druhé já, které co-já-vím-jak-se-jmenovalo, už takovou úchylku nemá. Ani jeho skutečné já, jehož jméno jsem též zapomněla, ale ona ta jejich skutečná jména stejně hraničí se spoilery (haha). Každopádně, obě postavy (kurník, napsala jsem obě, ale on se furt nějak převlíkal, měl minimálně tři hlavní já) budete představitelovi, sexy Ji Chang-Wookovi věřit - toho vykulenýho ve druhé epizodě zahrál parádně. Moje životní funkce jsou při pohledu na něj teda pěkně v háji - a ne. Není to kvůli jeho hereckým schopnostem. Minimálně ne jen kvůli nim. Avšak teď pojďme na chvilku dělat, že funguju normálně, ehm.

Další postavou, kterou je určitě nutno zmínit (Min-Ja možná tak nutná nebyla, ale jelikož ji vážně zbožňuji je tady a bude tady :P) je hlavní hrdinka Chae Young-Shin, což je jméno, které ponese většinu seriálu (uvidíte, uvidíte, jen se nebojte - pochopíte, pochopíte, žádný strach). Tohle děvče je plné optimismu a hoří láskou. Takové docela normální osůbka ženského pohlaví. Její život se ale při cestě za jejím snem a odhalování minulosti pěkně zamotá. Ona by totiž moc ráda místo nahánění randících celebrit byla skutečnou repotérkou, no, tak jí to nevymlouvejte! Navíc, ač miluje svého adoptivního otce - huh, zmínila jsem, že byla adptovaná? touží vědět, kdo byli její skuteční rodiče, jak sama podotkne hned v první epizodě. Teda, pokud vím, tak to bylo někdy ke konci první epizody. Vzhledem k tomu, že plánuji celé dílko shlédnout znovu, tentokrát i s mojí mamkou, později vám to s určitostí povím! A abych se nezapomněla zmínit - tuhle roli dostala Park Min-Young, která zde mohla ukázat svůj herecký talent! (a teď přiznávám, že postavy a jejich herce chvílemi vychvaluji jak to jen jde, ale mějte pochopení, jedná se o jeden z mých nejoblíbenějších seriálů vůbec :D)

Whaa! Žádná animace s tímhle chlápkem? Fakt ne (někde asi jo, ale schovala se, abych ji nemohla sprostě ukradnout, mimochodem, všechny animace a.k.a gify použité v článku jsou z google, neobtěžovala jsem se hledat bližší zdroj, příště se budu snažit víc, stačí si napsat Healer gifs, popřípadě funny Healer gifs nebo Healer jménopostavy gifsa najdete si všechno zde použité, děkuji :D). Každopádně zpět k naší postavě. Takový dobrák od srdce - na sebe víeméně nemyslí. No vážně! Není to sice někdo, kdo na konci skončí mrtvý, aby zachránil svět, má ale v životě jasný cíl. Najít dítě. Dítě, které je udájně mrtvé, avšak- Dobře, tady skončím, vykecala bych hlavní zápletku (velmi brzy, jsem v tom fákt dobrá - kurník, nedělám nějak moc závorek?). Takže, to máma našeho slavného reportéra, Kima Moon-Hoa, stvárněného hercem Yoo Ji-Taem. Stále mě štve, že nemám tu animačku. *pláče v koutě*

Poslední postava, které věnuji jeden odstavec je tahle slečna. V seriálu si zahrála takové drsnější slečinku (no, ne žádnou ledovou královničku, která by vás celý seriál jen sra vámcelý seriál jen lezla na nervy). Je to taková Healerova kolegyně. Možná spíše podřízená. Často ji uvidíme řídit auto nebo motorku, kterou vždy řídí se řádně nasazenou helmou. Pamatovat si ji zřejmě budete, ale už taky nepatří do té přední řady hlavních postav. Je to tady zase. Mám pro ni tak trochu slabost. Nemohla jsem si sice vzpomenout ani na to, jak jí říkali, proto jsem zahájila hledací akci po internetu - beztak jsem musela zjistit jméno herečky, které jsem stihla zapomenout také. No, žádná animace. Jenom jedna, avšak byla moc malá, neseděla mi do článku. No, co jsem neudělala. Zapla jsem si 2. epizoda a vytvořila vlastní screen (jo, fotek jsem našla dost, nedošlo mi to, klid, prosím...). Byla jsem udivené, že její představitelku Taemi si nemůžu od nikud vybavit. Nevypadala jako začátečnice. A přeci - našla jsem s ní mimo Healera jen jediný film. Snad bude mít v budoucnosti víc příležitostí někde se objevit.

Postavy už nechám, je jich tam vážně hodně, přičemž o každé se dá aspoň něco říct. Je tu ale jedna věc, jež mě, možná kupodivu, vážně chytla. Bylo to skvělé OST (kupodivu jsem před chvilkou napsala proto, že jsem nenašla moc lidí, co by písně vyloženě milovali nebo vychvalovali). Víte, každá ta píseň má takovou atmosféru. Kterou asi cítím jen já a pár vyvolených, kteří také Healera viděli a vybaví se jim onen příběh stejně jako mě. Určitě doporučuji poslechnout - i jestli neplánujete seriál sledovat. Každopádně, asi to pak pro vás nebude mít takovou atmošku... :D

A pak je tu ten problém, který mají korejci s konci seriálů. Je to jen natahování o ničem, avšak ne vždy. Léčitel nás do posledních pěti minut nechal čekat na sladký konec. Dokonce bych mu možná jeden díl klidně přidala. No, možná je dobře, že je to takhle. Člověk se nenudí.

... Teď začínám přemýšlet, jestli to vůbec někdy někdo celé přečte. Nebo, ono stačí si přečíst takový kousek recenze, jaký uznáte za vhodný, ale přece jen, prvně vás to musí aspoň trochu zajímat. :D Asi mám krizi existence...

Uuu... Jestli máte chvilku, určitě to za shlédnutí stojí. Dokonce k tomu jsou i slovenské titulky, takže i pro ty, kteří nejsou s angličtinou takoví kamarádi, je seriál možné vidět a rozumnět mu. Když jsem seriál sledovala, stahovala jsem videa a skoro všechna měla něco přes jeden GB nebo na ně neseděli titulky, možná už i na české stránky nějaká dobrá duše nahrála jiná videa. Tohle považuji za jedinou překážku ve sledování, avšak stojí za to se přes ní dostat!

A ještě nazávěr, gif s Taemi, *zase neví, jak se jmenuje v seriálu*, který jsem objevila a v článku ještě nepoužila (druhá osoba na němje Healer sám, kochejte se, kochejte, rozumím vám), druhý gif jsem si nemohla odpustit - ten výraz plný nadšení! To snad ani nemuselo být, stačilo by obyčejné děkuji. Hádat se s ním ale rozhodně nebudu. Možná jen o tvaru snubního prstýnku, to by šlo. :D

2 lidé ohodnotili tento článek.